Aplikasi RocketDock Yang Menceriakan Windows


Hello korang! Lamanya aku tak update blog kan? Hmm..Sorilah korang. Aku sangat sibuk semenjak 2 menjak nie..hehehe.. Kali ni aku nak ambik peluang untuk share dengan korang satu software yang sangat best! Sebelum tu aku nak ucap terima kasih bebanyak kepada orang yang memperkenalkan aku benda nie.. Nama dia Ika. Aku kenal dia time dia tengah buat praktikal kat tempat keja aku. Skang dia tengah tauliah kat Sarawak. Kalau korang dah ada benda nie kat laptop korang, abaikan. Ni bagi mereka2 yang masih tak tahu lagi ok.

Software ni nama dier "RocketDock". Aku tak nak citelah tentang latar belakang software nie.. Korang boleh baca kat Wikipedia yang aku bagi nie ok. Ciri-ciri menarik yang ada pada RocketDock nie ialah shortcut bagi folder2 yang ada kat windows. Contohnya My Documents, Computer, Recycle Bin dan My Pictures. Selain itu, animasi RocketDock itu sendiri yang menarik perhatian korang.

Aku dah ada. Korang bila lagi? Sape yang berminat, meh aku ajar korang cara2 nak install software nie. Firstly,korang kena download dulu. Nie link dierr. Download RocketDock. Lepas tu, korang ikut je arahan dierr.. Kat bawah nie adalah hasilnyer.



Kalau korang nak ubah posisi dier, korang klik je kat Dock Settings.


Klik ikon position. Pas tu, OK!.


Selamat mencuba ya korang. (^_^)* Terima kasih kerana sudi membaca cerita kat blog aku yang tak seberapa nie. Adios Amigos!




Share this:

JOIN CONVERSATION

    Blogger Comment

0 Komen membina:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi komen.. (^_^)*